Rejestracja - mobilizacja

Wszystkie nowe prepaidy muszą być zarejestrowane na konkretną osobę. 10 mln dotychczasowych posiadaczy takich numerów będzie musiało zrobić to do lutego 2017 r. Operatorzy potraktowali tę sposobność jako okazję do podebrania klientów konkurencji, więc ruszyła reklamowa ofensywa.

25 lipca br. weszły w życie przepisy tzw. ustawy antyterrorystycznej zmieniające ustawę prawo telekomunikacyjne i nakładające na operatorów telekomunikacyjnych i posiadaczy numerów komórkowych "na kartę" (prepaid) obowiązek ich rejestracji. Wszystkie nowo zakupione startery od 25 lipca, żeby działać, muszą być zarejestrowane na konkretną osobę (wymagane imię, nazwisko i numer PESEL). Natomiast dotychczasowi użytkownicy tego typu ofert mają obowiązek ich zarejestrowania najpóźniej do 1 lutego przyszłego roku, jeśli tego nie zrobią, operatorzy wyłączą im usługi.

Operatorzy potraktowali tę sposobność jako okazję do przyciągnięcia nowych użytkowników i wzajemnej rywalizacji. Praktycznie wszyscy przygotowali promocyjne oferty (dodatkowe minuty, pakiety transmisji danych itd.) mające zachęcić użytkowników swoich i konkurencyjnych sieci do rejestracji właśnie u nich.

Małgorzata Dzięgielewska, szefowa oferty prepaid w Playu, wskazuje, że w Polsce jest ok. 27 mln kart prepaid (według oficjalnych statystyk), 80-90 proc. z nich jest niezarejestrowanych, a - jak szacuje operator - ten obowiązek będzie dotyczył ok.…

Czytaj więcej »
  • Klucz do sukcesu

    Podczas 63. edycji festiwalu Cannes Lions grupa PanGenerator zdobyła złoto w kategorii design. O swoim zwycięskim projekcie, modelu pracy i samym zgłoszeniu opowiadają Krzysztof Goliński i Jakub Koźniewski.

    Czytaj więcej »

  • Rewolucja w telemetrii? Czemu nie?

    - Jeśli w wyniku konfliktu TVP - Nielsen dojdzie do wyboru nowego partnera, wrócimy do sytuacji sprzed kilku lat, gdy na naszym rynku funkcjonowały dwa panele telemetryczne - uważa Tomasz Baran, ekspert ds. badań opinii i rynku z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

    Czytaj więcej »

  • Internauci pokochali VoD

    Z badania MEC VideoTrack II płynie wniosek, że już ponad trzy czwarte internautów ogląda filmy i seriale w serwisach VoD. Przybywa także "binge-watcherów", czyli osób oglądających po kilka odcinków programu z rzędu.

    Czytaj więcej »

  • Wideo online popularniejsze na mobile'u niż desktopach

    Jeszcze w tym roku urządzenia mobilne staną się główną platformą do oglądania online wideo, zostawiając w tyle urządzenia stacjonarne - wynika z raportu Zenith "Online Video Forecasts 2016".

    Czytaj więcej »

  • Mediowcy nie odpoczywają

    Zgodnie z zapowiedzią z mojej poprzedniej kolumny przetargowej doczekaliśmy się startu nowych przetargów w sektorze FMCG i ubezpieczeniowym. Niebawem atmosferę podgrzeje jeszcze IKEA.

    Czytaj więcej »

  • Serwisy sportowe Grupy Onet-RAS Polska liderem w trakcie EURO 2016

    Serwisy sportowe Grupy Onet-RAS Polska w trakcie Euro 2016 (10 czerwca - 10 lipca) odwiedzało dziennie średnio 1,8 mln użytkowników, a średnia liczba użytkowników odwiedzających serwisy z urządzeń mobilnych przekraczała 780 tys. - wynika z badania Gemius/PBI.

    Czytaj więcej »

  • Zapach istoty rzeczy

    "Sekretne życie Chanel No. 5" to pierwsza biografia marki ikony. Historia fenomenu zapachu, który od wieku żyje własnym życiem, oraz zapis naszego zbiorowego uczestnictwa w jego kreowaniu.

    Czytaj więcej »

  • Unilexit

    Czyli o tym, czego marki nigdy nie powinny robić, a dziś im już wręcz nie wypada.

    Czytaj więcej »

  • Content, żebyś mógł być kontent

    Nie będę tu pisał o tym, że treści powinny być dopasowane do odbiorcy, bo to tak, jakbym pisał, żeby nie karmić kota ołowiem. Modne słowa reklama natywna i branded content to żadna nowość - pisze Maciej Braksal z Focus Media Group

    Czytaj więcej »

  • Polacy gorący jak Islandczycy

    Mecze z udziałem polskiej reprezentacji przyciągały przynajmniej 78 proc. widzów oglądających w danym czasie telewizję. Na rynkach regionu futbol nie budzi porównywalnych emocji telewidzów. Fanów piłki wzięła pod lupę agencja MEC.

    Czytaj więcej »