Telefon pod ręką

W trakcie bloków reklamowych w TV przenosimy się na drugi ekran, najczęściej do telefonu - wynika z badania IRCenter.com.

Sposób odbioru telewizji wpływa na to, czy widzowie w trakcie bloków reklamowych mniej lub bardziej chętnie korzystają z urządzeń mobilnych. Jest to element multiscreeningu, czyli korzystania z drugiego ekranu podczas oglądania telewizji. Tego typu zachowania są kluczowe dla współczesnych marketerów, ponieważ poszerzają przestrzeń reklamową – te same reklamy mogą się w tym samym czasie pojawiać na dwóch różnych ekranach – i umożliwiają realizację kampanii uwzględniających przerzucanie uwagi widzów z telewizora bezpośrednio do kanałów digitalowych. Takie wnioski płyną z nowego badania IRCenter.com pod nazwą "Multiscreening 2014".

Widzowie są najbardziej skupieni na kontencie TV, kiedy oglądają go w formie VoD (niezależnie od tego czy jest płatny czy darmowy). Wtedy najrzadziej sięgają do telefonów podczas bloków reklamowych. Okazuje się, że to widzowie płatnej telewizji streamingowej (satelitarnej i kablowej) najczęściej korzystają z telefonów podczas bloków reklamowych.

Osoby oglądające płatną telewizję satelitarną lub kablową w trakcie bloków reklamowych przede wszystkim sięgają po telefon (64 proc.).…

Czytaj więcej »
  • Niemcy - Argentyna rekordowe 120 minut

    Od pierwszego gwizdka do zakończenia piłkarskich mistrzostw świata widownia przed telewizorami w Polsce dwukrotnie wzrosła, a zaangażowanie fanów w social mediach zwiększyło się przynajmniej dziesięciokrotnie - wynika z analizy przygotowanej przez grupę Dentsu Aegis Network.

    Czytaj więcej »

  • Willy Wonka w Łomiankach

    Porzucili korporacje, żeby produkować czekoladę. Taką prawdziwą: z ziarna i bez ulepszaczy. I w technologii rodem z XIX w.

    Czytaj więcej »

  • Mundial okiem analityka TV

    Które mecze cieszyły się największą oglądalnością? Kto oglądał mecz finałowy? Jacy reklamodawcy byli najaktywniejsi w tym czasie? Odpowiedzi na te pytania znalazła Magdalena Miller, TV analyst w Universal McCann.

    Czytaj więcej »

  • Mnogość personalnych zmian w grupie Ogilvy

    Z początkiem lipca w grupie Ogilvy zwolniło się kilka miejsc pracy. Najpierw dowiedzieliśmy się o odejściu Wojciecha Putrzyńskiego, kilka dni później tę samą decyzję podjęło sześciu kolejnych pracowników agencji.

    Czytaj więcej »

  • Digitalowe drinki z palemką

    Agencje interaktywne w sezonie urlopowym walczą o nowe budżety. Przetargi zakończyły już: PGE, BPH, Hebe czy Tchibo.pl. Kilka konkursów nadal trwa i nie wszyscy mogą sobie pozwolić na rozłożenie leżaków.

    Czytaj więcej »

  • Radwańska polubi też Mastercooka?

    BSH dostał zielone światło od urzędu antymonopolowego na przejęcie mienia upadłego FagorMastercooka, a tymczasem z kontrofertą wyszła polska Amica.

    Czytaj więcej »

  • Nie tylko jasne pełne

    Polak wypija prawie 100 l piwa rocznie i trudno oczekiwać od niego więcej. Rynek nie rośnie więc ilościowo, ale jest szansa, aby piwa specjalne zwiększyły jego wartość i nieco go rozruszały.

    Czytaj więcej »

  • Kobiety kochają piłkę nożną

    Kobiety bardzo chętnie oglądają mistrzostwa w telewizji. Ta część widowni nie zawsze jest dostatecznie doceniana w trakcie mistrzostw przez reklamodawców - wynika z raportu agencji Quest (Starcom MediaVest Group).

    Czytaj więcej »

  • Polacy docenili telewizję naziemną

    Dom mediowy MEC zbadał opinie Polaków o jakości i ofercie cyfrowej telewizji naziemnej.

    Czytaj więcej »

  • Szukanie targetu [wywiad]

    - Obsługa klienta w mediach społecznościowych dużej organizacji to bardzo ryzykowna decyzja. Chodzi także o tajemnicę ubezpieczeniową. Nie wiem, czy przeniesienie obsługi do Facebooka jest dobrym rozwiązaniem - mówi Dariusz Maciołek, kierownik mediów i e-marketingu w Grupie PZU.

    Czytaj więcej »