Coraz większa fragmentaryzacja

Spada liczba wysokoratingowych programów telewizyjnych - w tym roku tylko 144 programy przyciągnęły więcej niż 5 mln widzów. Jeszcze 10 lat temu takich programów było ponad sześć razy więcej. Co nas czeka w najbliższych miesiącach?

Z analizy domu mediowego MEC wynika, że w 2004 r. 914 programów telewizyjnych przyciągnęło ponad 5 mln widzów, a ponad 50 spośród nich miało więcej niż 10 mln widzów. Dziesięć lat później, w 2014 roku (dane do 14 grudnia), zaledwie 144 programy spoza kategorii sport zdobyło więcej niż 5 mln widzów, a ani jeden powyżej 10 mln - podsumowuje dom mediowy MEC na podstawie danych Nielsena (z analizy wyłączone są transmisje i programy sportowe, uwzględniono w niej audycje trwające ponad 10 minut).

Wśród topowych programów, których pojedyncze emisje gromadzą wciąż kilkumilionową widownię, dominują seriale - w 2014 r. najlepiej oglądany był odcinek „M jak miłość” z 7,5 mln widzów emitowany 1 kwietnia. Poszczególne odcinki tego serialu stanowią top 50 rekordowych tegorocznych emisji - w tej 50 znalazła się jedynie transmisja z mszy kanonizacyjnej Jana Pawła II, którą śledziło 6,7 mln Polaków.
Dziesięć lat temu, w 2004 r., na szczycie…

Czytaj więcej »