Zanim spełni się amerykański sen

Zanim spełni się amerykański sen

Czy Netflix skazany jest na polskim rynku na sukces? Czy ma realną i godną uwagi konkurencję? Czy stoczy bój z piratami? To pierwsze pytania, które nasuwają się po starcie oferty amerykańskiego serwisu w naszym kraju.

Netflix w IV kw. ub.r. pozyskał blisko 5,6 mln użytkowników. To więcej niż zakładano (5,15 mln). Globalnie z Netfliksa na początku 2016 r. korzystało blisko 75 milionów osób, a przychody rok do roku wzrosły do poziomu 1,82 mld dol.

Zdaniem kierownictwa Netfliksa ten lepszy od zakładanego wynik został osiągnięty pomimo słabszej od oczekiwań liczby przyrostu użytkowników w USA (zamiast zakładanej w IV kw. ub.r. liczby 1,65 mln pozyskano 1,56 mln). W I kwartale br. platforma ma zamiar pozyskać 6,1 mln kolejnych osób korzystających z oferowanych przez nią serwisów.

Wyniki platformy mają być jeszcze lepsze m.in. dzięki działalności na nowych rynkach, w tym na rynku polskim. Kilkanaście dni temu Netflix wystartował ze swoją ofertą nad Wisłą. I w 129 innych krajach.

Rewolucja czy powolny wzrost?

Przedstawiciele firmy podkreślają, że marzy im się globalna rewolucja w VoD, ale aktualne warunki ekonomiczne zachęcają raczej do strategii "powolnego, cierpliwego umacniania swojej oferty na…

Czytaj więcej »