Jak porwać klienta [wywiad]

Jak porwać klienta [wywiad]

- Główne elementy strategii online są stałe: synergia z pozostałymi działaniami, budowa zaangażowania, kreatywne wykorzystywanie specyfiki kanałów i mierzeniu efektów. Ale każdy ten element musi ewoluować. - twierdzi Marcin Woźniak, communication strategy director LiquidThread (Publicis Media).

MMP: Czy reklama internetowa rządzi się modami? 
Czy można powiedzieć, że dziś coś jest szczególnie modne w reklamie?

Marcin Woźniak: Mody w reklamie pojawiają się i znikają. Czy rządzą rynkiem? Moim zdaniem nie. Oczywiście klienci pytają często o rozwiązania, o których jest w danym momencie głośno, a agencje próbują je wykorzystać w rekomendacjach, pokazując, że są na czasie. Na koniec dnia większość reklamodawców woli jednak sprawdzone rozwiązania. Moda ma to do siebie, że przynosi rozwiązania ciekawe i oryginalne, ale niegwarantujące sukcesu. Przypomnijmy sobie modę na tworzenie "łańcuszków wyzwań", która nastąpiła zaraz po Ice Bucket Challenge. Powtórki tego mechanizmu nie porywały już tak wielu ludzi. Niedawno minęła fala rekomendacji tworzenia wideo 360 stopni. Wszyscy wiedzą, że wymagają one specyficznych scenariuszy i są bardzo kosztowne. Pamiętam modę na tworzenie aplikacji mobilnych dla marek. Zamiast aplikacji zaczęliśmy tworzyć wygodniejsze i tańsze strony mobilne. Często moda kończy się po pierwszych egzekucjach, ale niektóre rozwiązania…

Czytaj więcej »