"House of Cards" legalnie i nie

"House of Cards" legalnie i nie

Prawie 9 proc. polskich internautów oglądało w sieci "House of Cards". Serial był najpopularniejszy w grupie 25-34-latków, pokazuje badanie MEC zrealizowane chwilę przed premierą trzeciego sezonu.

8,5 proc. polskich internautów zbadanych przez MEC oglądało dwa pierwsze sezony serialu "House of Cards”. Pierwsza własna produkcja serwisu Netflix cieszyła się nieco większą popularnością wśród mężczyzn (9,6 proc. wśród badanych internautów płci męskiej versus 7,5 proc. kobiet), młodych dorosłych widzów (13,2 proc. 25-34-latków) i wśród odbiorców wielkomiejskich (w miastach powyżej 500 tys. niemal 15 tys. internautów twierdzi, że widziało "House of Cards”). Biorąc pod uwagę wielkość populacji e-Polaków w wieku 15+, można szacować, że serial oglądało ponad 1,6 mln internautów.
– Badanych e-widzów nie pytaliśmy o źródło, z jakiego pobrali serial, ale 56 proc. z nich zadeklarowało, iż nigdy nie płaci za oglądanie programów w internecie. To daje wyobrażenie o skali "pirackich" obejrzeń "House of Cards" – mówi Joanna Nowakowska, menedżer ds. komunikacji i analiz rynku MEC.
MEC zauważa, że choć media te posługują się innymi wskaźnikami, których nie można sprowadzić do wspólnego mianownika, na pewno można…

Czytaj więcej »
  • C’est la guerre

    "Straty. Żołnierze z Afganistanu" małżeństwa Magdaleny i Maksymiliana Rigamontich otwierają nową serię Wydawnictwa PWN "Bieguny Wojny".

    Czytaj więcej »

  • Dlaczego marki w Polsce nie radzą sobie w Instagramie?

    - Instagram ze swoimi 2 milionami polskich użytkowników wydaje się atrakcyjną platformą dla marek, które mogą pokazać się z zupełnie innej strony. Nie dzieje się to jednak na skalę, której można się było spodziewać - pisze Tomasz Matuszewski, head of social media Ogilvy & Mather Advertising.

    Czytaj więcej »

  • Cudze chwalicie

    Przykład spektakularnego sukcesu filmu "Ida" w reżyserii Pawła Pawlikowskiego jest dowodem na to, jak istotne dla każdego produktu o potencjale międzynarodowym są zagraniczne wyróżnienia.

    Czytaj więcej »

  • Więcej niż widz okazjonalny

    Badanie SMG pokazuje, że ok. 20 proc. internautów, którzy oglądają telewizję, poświęca jej godzinę lub nawet mniej czasu w ciągu dnia. Do rekordu statystycznego Polaka im daleko. Czy sposób konsumpcji oferty telewizyjnej przez użytkowników sieci zmieni rynek TV?

    Czytaj więcej »

  • Grupa Żywiec nie gardzi jabłkami

    Na polski rynek wejdzie pierwsza prawdziwie globalna marka cydru - Strongbow. Drugi pod względem wielkości gracz na rynku piwa chce podbić segment jabłkowego napoju.

    Czytaj więcej »

  • Telewizja śniadaniowa bawi, a nie informuje, więc nie prostuje

    Poranny program "Dzień dobry TVN" to audycja rozrywkowa, więc nie musimy prostować podanych w niej informacji, nawet jeśli były nieścisłe lub nieprawdziwe - tak zarząd TVN broni się przed żądaniem sprostowania. Sprawę rozstrzygnie sąd. Szykuje się precedens?

    Czytaj więcej »

  • Wiosna w okopach

    Wszyscy najwięksi gracze rynku telewizyjnego przedstawili już swoją wiosenną ofertę. Powiedzmy szczerze: zaskoczeń nie było. Trzej nadawcy - wbrew temu co deklarują ostatnio dyrektorzy programowi anten - postawili przede wszystkim na sprawdzone formaty.

    Czytaj więcej »

  • Zaświat w bezżałobie

    "Uprawa roślin południowych metodą Miczurina" Weroniki Murek to obiecujący debiut, którego akcja umieszczona jest na pograniczu światów.

    Czytaj więcej »

  • Z social mediów korzystamy bardziej wybiórczo

    O 12 proc. spadła liczba heavy users - osób, które korzystają z pięciu serwisów społecznościowych w ciągu miesiąca.

    Czytaj więcej »

  • Czy Polska jest częścią Europy Środkowej?

    Międzynarodowe firmy często widzą kraje naszego regionu jako jedną całość - CEE. Nie jest to jednak obszar jednorodny. O analizie kultury codziennej w poszczególnych państwach regionu pisze Krzysztof Najder, partner zarządzający i CEO firmy marketingu strategicznego Stratosfera Added Value.

    Czytaj więcej »