Telekomy tną wydatki na reklamę

Telekomy tną wydatki na reklamę

Pod presją malejących przychodów i koniecznych inwestycji w infrastrukturę firmy telekomunikacyjne ograniczają nakłady na marketing. I raczej nic nie wskazuje, by miało się to odmienić.

W mediach ATL (telewizja, prasa, radio, kina, outdoor) branża telekomunikacyjna wydała w ub.r. 1,87 mld zł (cennikowo), o 2,4 proc. więcej niż w 2012 r., ale wciąż było to o 13,5 proc. mniej niż w 2011 r. Jak wskazują analitycy domu mediowego Equinox Polska, branża, która jeszcze parę lat temu przewodziła, jeśli chodzi o wydatki mediowe, nie tylko straciła palmę pierwszeństwa na rzecz branży farmaceutycznej (ubiegłoroczne wydatki na poziomie 3,7 mld zł, wzrost aż o 20 proc.), ale wypadła poza podium (drugie i trzecie miejsce zajmują: handel i producenci żywności). W najbliższym czasie raczej nie ma szans na powrót do pierwszej trójki.

Niezmiennie od lat największym beneficjentem budżetów mediowych telekomów jest telewizja, która zgarnęła z tego 1,43 mld zł (o 3,3 proc. więcej niż w 2012 r.). Na drugim miejscu znalazł się internet, na który firmy telekomunikacyjne wyłożyły w ub.r. 345,2 mln zł. Czyli łącznie w ub.r. firmy telekomunikacyjne wydały…

Czytaj więcej »