Mistrzowie Cannes

Mistrzowie Cannes

Podczas 62. edycji festiwalu Cannes Lions przyznano 22 grand prix. W kategorii titanum & integrated najważniejszą nagrodę zdobyła agencja Wieden & Kennedy New York za kampanię "Re2Pect" oraz CP+B Boulder "Emoji Ordering".

Na festiwalu Cannes Lions w tym roku najczęściej nagradzano kampanie marek Nike, Leica, Geico i Domino’s. W wielu kategoriach jury doceniło akcję stowarzyszenia ALS "Ice Bucket Challenge”, dwie nagrody grand prix zdobył Grey London za projekt "LifePaint” dla marki Volvo. Aż 10 Złotych Lwów trafiło do agencji Leo Burnett za kampanię "Like a Girl" przygotowaną dla marki Always. Polacy wrócili z Cannes z dwoma Brązowymi Lwami.

W kategorii film przyznane zostały dwa grand prix: za spot "100” przygotowany przez Saatchi & Saatchi Saol Paulo dla marki fotograficznej Leica oraz za reklamę "Unskippable: Family Long Form", którą dla firmy ubezpieczeniowej Geica stworzyła Martin Agency.

W kategorii direct triumfowała kampania marki Volvo "The Greatest Interception Ever" zrealizowana z okazji tegorocznego finału Super Bowl przez Grey New York. Geometry Global z Dubaju za projekt "Lucky Iron Fish" zdobyło grand prix w kategorii product design. W kategorii design tę nagrodę otrzymał Grey London…

Czytaj więcej »
  • Dlaczego młodzi kochają Snapchata?

    Możemy przejść obok Snapchata obojętnie, szufladkując go jako przelotne zjawisko związane z sextingiem, albo otworzyć oczy na prawdziwe oblicze innowacji, w najlepszym tego słowa znaczeniu - pisze Tomasz Matuszewski.

    Czytaj więcej »

  • Co myśli konsument w fazie pasywnej

    Debiutuje narzędzie MEC Velocity, który stworzył polski Analytics & Insight we współpracy z londyńskim biurem MEC.

    Czytaj więcej »

  • VML Agencją Interaktywną Roku wg "MMP"

    Redakcja "Media & Marketing Polska" uhonorowała najlepsze agencje interaktywne i marketingu zintegrowanego. Dodatkowo podczas tej samej gali grand prix Golden Arrow otrzymały agencje BBDO Warszawa, Socialyze, Starcom MediaVest Group za pracę "Dotrzymane obietnice" dla firmy Prudential.

    Czytaj więcej »

  • Wideo online w młodej grupie przerasta TV

    Już w następnym roku wideo online może osiągnąć nawet 94 proc. zasięgu versus 86 proc. dla TV tradycyjnej, w grupie wiekowej 16-24 - wynika z analizy przygotowanej przez MediaCom Warszawa.

    Czytaj więcej »

  • Rekordy Polaków w Cannes

    Na największy światowy festiwal kreatywności zgłosiliśmy w tym roku najwięcej prac. Wszystko wskazuje na to, że przywieziemy najmniej statuetek. Dlaczego? Bo Cannes Lions to święto kreatywności, a z tą ostatnio u nas nie jest najlepiej, przynajmniej w reklamie.

    Czytaj więcej »

  • Małe browary - wyzwanie dla wielkich graczy

    - W minionych latach uwaga konsumentów była skupiona wokół wyrobów spirytusowych oraz win, ale teraz piwa rzemieślnicze stają się wymierną rzeczywistością, która w 2020 r. ma stanowić 15 proc. całkowitego rynku piwa - pisze Filiberto Amati, konsultant marketingowy.

    Czytaj więcej »

  • Są tacy, co oddychają reklamą

    - Polskie agencje nie odnoszą takich sukcesów, jakie by mogły odnosić, dlatego że w natłoku codziennych spraw nie mają kiedy się uczyć, a już nauczone - namawiać klienta na nowe rozwiązania - mówi Katarzyna Dragović, założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy.

    Czytaj więcej »

  • Widzowie lubią marki w serialach 

    Rynek product placement rozwija się i profesjonalizuje. Choć wciąż zdarzają się realizacje mało kreatywne, a widzowie mają świadomość, że marki występują w programach odpłatnie, to i tak wolą, gdy bohaterowie używają w serialach prawdziwych produktów - pokazało badanie MEC.

    Czytaj więcej »

  • Letnie BBQ z Sibą Mtonganą

    We wtorek 16 czerwca gościliśmy w Warszawie Sibę Mtonganę, gwiazdę telewizji Polsat Food Network, mistrzynię południowoafrykańskiej kuchni fusion, która zaprosiła gości na Braai - niepowtarzalną grillową ucztę na pokładzie statku.

    Czytaj więcej »

  • "Copyfighter" - lustro branży

    Polska reklama doczekała się swojej pierwszej powieści branżowej. "Copyfighter" Łukasza Krakowiaka nie oszczędza agencji, klientów, odbiorców i jakości polskiego biznesu. W skondensowanej, wciągającej fabularnej formie.

    Czytaj więcej »