Duma jest kobietą

Duma jest kobietą

W komunikacji marketingowej coraz wyraźniej zaznacza się trend femvertisingu. Kobieta jawi się w niej jako całkowicie niezależna, silna, odważna i "nie do zatrzymania". Jest podmiotem, nie przedmiotem. Wielu jest zdania, że nadchodzi era "femvertisingu".

W ciągu ostatnich tygodni wystartowało kilka kampanii, których głównymi bohaterkami są kobiety. Oglądamy jednak ich inne oblicze: nie są już dodatkiem do komunikatu produktowego. Nie są ozdobą ani narzędziem. Role zaczynają się odwracać: to produkt jest trampoliną, od której odbija się informacja o niezależności i decyzyjności. Na czele z gigantami FMCG: Unileverem i P&G marketerzy wyraźnie stawiają na komunikat dotyczący kobiecej niezależności i siły. Co jednak najważniejsze: działania idą w kierunku obalenia krzywdzących krzywdzących stereotypów dotyczących słabości kobiecej płci.

Kto zasiada na tronie?
W dziedzinie femvertisingu lato należy zdecydowanie do P&G, które już od kilku lat emituje odważne komunikaty dotyczące roli kobiet - począwszy od wzruszającego "Thank you, Mom" z okazji olimpiady w Soczi, aż po kolejne odsłony kampanii #jakdziewczyna. Trwający etap kampanii poprzedziły długie badania dotyczące samoakceptacji i poczucia pewności siebie. Badania, które marka zleciła, wykazały, że 53 proc. dziewcząt czuje się ograniczana przez społeczeństwo. To leży u podstaw późniejszego…

Czytaj więcej »
  • Farmacja ma być etyczna, internet nie musi być innowacyjny

    Etyczne prowadzenie biznesu jest dla firm farmaceutycznych równie ważne co jakość oferowanych przez nie produktów. Dla branży internetowej o wiele ważniejsze jest wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów niż innowacyjność - wynika z najnowszego raportu MSLGroup poświęconego budowaniu reputacji.

    Czytaj więcej »

  • OOH: nie ilość, ale jakość

    IGRZ publikuje raport o sytuacji reklamy OOH w Polsce w I półroczu 2015 r. To ostatnie podsumowanie w tej formule, bo z Izby wystąpiły Cityboard Media oraz Clear Channel Poland.

    Czytaj więcej »

  • CTR - piekło kampanii online

    Wyobraźmy sobie świat, w którym statystyki idealnie oddawałyby poziom zaangażowania u odbiorców reklam. Świat, w którym skuteczność kampanii dałoby się zmierzyć z perfekcyjną dokładnością - pisze Karol Woźniak, team leader w PurrCode.

    Czytaj więcej »

  • (Nie)legalny seansik

    Z badania MEC VideoTrack wynika, że 27 proc. internautów ściąga filmy i seriale z sieci, a kwestia legalności jest dla e-widzów mało istotna.

    Czytaj więcej »

  • Dla kogo złoty MacBook?

    "Czy chcesz przez resztę życia sprzedawać słodzoną wodę, czy wolisz iść ze mną i zmieniać świat?" - zapytał Steve Jobs w 1983 r. Johna Sculleya z PepsiCo. Apple pokazał właśnie kolejne rekordowe wyniki. Ale czy nadal zmienia świat?

    Czytaj więcej »

  • Frugolucja

    Marka napoju z portfolio FoodCare wystartowała z nową komunikacją. Target produktu się nie zmienia, ale komunikacja zostaje wzmocniona. Dodatkowo marka od ubiegłego roku mocno zainwestowała w poszerzenie portfolio.

    Czytaj więcej »

  • Branża kreatywna w dołku?

    Płace na konkretnych stanowiskach ulegają zmianie w obu kierunkach, ale można mówić o stagnacji wynagrodzeń na rynku - wynika z badań płac branży komunikacji marketingowej przeprowadzonego na zlecenie SKM SAR.

    Czytaj więcej »

  • Przetargi mediowe nie zwalniają tempa

    Marketerzy siedzą w biurach i liczą koszty mediowe. Mimo sprzyjających okoliczności wolą dłubać w plikach .xls.

    Czytaj więcej »

  • Wielkie grzmoty w Microsofcie

    Microsoft spisuje na straty 7,6 mld dol. wydanych na zakup biznesu telefonów komórkowych od Nokii. Koncern ograniczy produkcję telefonów, skupi się na rozwoju systemu Windows i biznesu reklam wyszukiwarkowych. W ramach restrukturyzacji zwolni 7,8 tys. pracowników.

    Czytaj więcej »

  • Między programmatic a procurementem

    - Digital uczy innego spojrzenia na tradycyjne modele zakupu - reklamodawcy coraz częściej pytają o programmatic buying w telewizji i oczekują nowatorskich rozwiązań w innych mediach - przekonuje Izabela Albrychiewicz, CEO MEC.

    Czytaj więcej »