MEC kreśli portret fanów seriali "nowej fali"

MEC kreśli portret fanów seriali "nowej fali"

Agencja określiła ich jako "seryjnych", do których zaliczyła osoby deklarujące oglądanie przynajmniej czterech seriali z listy w badaniu.

24 proc. polskich internautów to aktywni widzowie seriali nowej generacji - pokazuje nowe badanie agencji mediowej MEC. "Seryjni" to częściej mężczyźni, widzowie młodzi (15-24 lata) i z największych miast; dwie trzecie z nich przynajmniej kilka razy w tygodniu ogląda w sieci długie treści wideo, a co czwarty robi to codziennie.

Grupę "seryjnych" MEC wyłonił na podstawie badania, w którym internauci deklarowali oglądanie produkcji z listy 27 seriali wskazanych przez vlogerów z Jakbyniepaczeć oraz specjalistów z Narodowego Instytutu Audiowizualnego. Na liście obok największych telewizyjno-internetowych hitów, jak "Gra o tron”, "The Walking Dead” czy "House of Cards”, znalazły się też mniej popularne produkcje, jak "Togetherness”, "Louie” czy "The Affair”. Do "seryjnych” MEC zaliczył osoby, które zadeklarowały oglądanie przynajmniej czterech seriali z listy.

Ranking najpopularniejszych wśród "seryjnych” pozycji serialowych otwiera "Gra o tron”, którą oglądało niemal trzy czwarte badanych fanów seriali. Do pierwszej piątki największych seriali należą też "Wikingowie”, "Sherlock”, "Walking…

Czytaj więcej »