( red. ) 8 września 2005, 13:14

Danone wycofał marki Danio Batonik i Danao

Firma Danone Polska podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży marki Danio Batonik wprowadzonej do sprzedaży w czerwcu 2002 roku. -...

Firma Danone Polska podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży marki Danio Batonik wprowadzonej do sprzedaży w czerwcu 2002 roku. - Marka ta była dużym sukcesem na innych rynkach, np. na Węgrzech, ale polskim konsumentom nie smakowała. Wielkość sprzedaży była zbyt mała, by utrzymywanie tej marki było opłacalne - powiedział Przemysław Pohrybieniuk, dyrektor ds. komunikacji zewnętrznej w Danone Polska. Wielkość sprzedaży nie została podana. Marka ta była reklamowana w 2004 roku, głównie w telewizji, kilkakrotnie też były przeprowadzane działania promocyjne (m.in. dołączano do opakowania magnesy z postacią Hugo, bohatera programu dla dzieci i gier komputerowych). Ogółem według Expert Monitora wydatki związane z tą marką to ponad 18,5 mln zł (prasa, radio, telewizja). Zdecydowano również o likwidacji marki Danao (mleko z sokiem owocowym), także z powodów niewystarczającego wolumenu sprzedaży (jej wielkość nie została podana). Marka ta była dość intensywnie reklamowana, głównie w telewizji (pierwszy spot pt. "Magik" był adaptacją, reżyserem drugiego był Grzegorz Jarzyna, znany reżyser teatralny), koszt jej reklamowania to według Expert Monitora ponad 7 mln zł. Danao wprowadzono do sprzedaży pod koniec 2003 roku. Kampanie dla obu zlikwidowanych marek realizowała agencja Upstairs Young & Rubicam. Według Pohrybieniuka Danone nia ma planów wprowadzenia na miejsce wycofanych marek produktów alternatywnych. W DS "MMP" 2 września pisaliśmy o likwidacji innej marki z portfolio Danone'a - Łąki Warmii. (AMS)

Udostępnij na Facebooku