( red. ) 13 listopada 2006, 16:33

Puma wprowadzi na rynek "gangsterską" linię butów

Producent odzieży i sprzętu sportowego Puma wprowadza na rynek nową kolekcję butów z wszytym wzorem pistoletu i hasłem: "I steal...

Producent odzieży i sprzętu sportowego Puma wprowadza na rynek nową kolekcję butów z wszytym wzorem pistoletu i hasłem: "I steal for a living". Linia damska nosi nazwę Bonnie, męska - Clyde - to imiona sławnej gangsterskiej pary uwiecznionej w filmie "Bonnie & Clyde" z 1967 r. (wspomniane hasło to cytat z tego filmu). Nowa kolekcja ma być wprowadzona do sprzedaży w Wielkiej Brytanii w ciągu kilku najbliższych tygodni. Jej zapowiedź jest już krytykowana przez niektóre organizacje społeczne. Piotr Cichecki, general manager polskiego oddziału Pumy, twierdzi, że na razie nic nie wie o nowych pomysłach produktowych centrali, nie wiadomo więc jeszcze, czy będą one wprowadzane także do Polski. Puma w Wielkiej Brytanii broni się przed zarzutami o skrajną nieodpowiedzialność i gloryfikowanie przemocy. Zdaniem rzecznika firmy jest to tylko kolejne zapożyczenie motywu legendarnego dla popkultury, zabieg często stosowany zarówno przez Pumę, jak i innych producentów modowych. Kontrowersje wokół nowego pomysłu Pumy przypominają te sprzed dwóch lat, gdy z komunikacją "gangsterską" ruszał Reebok - w reklamach tej firmy (seria "I am what I am") pojawił się wtedy raper 50 Cent liczący do dziewięciu, przy czym każda kolejna liczba oznaczała kolejną jego "przygodę", w której był postrzelony z broni palnej. ("BrandRepublic")

Udostępnij na Facebooku