( red. ) 14 marca 2006, 16:44

Adidas Poland przygotowuje silną komunikację związaną z mundialem

Adidas Poland przygotowuje dużą kampanię reklamową i akcję promocyjną związane ze zbliżającymi się mistrzostwami świata w piłce nożnej. Kampania ruszy...

Adidas Poland przygotowuje dużą kampanię reklamową i akcję promocyjną związane ze zbliżającymi się mistrzostwami świata w piłce nożnej. Kampania ruszy w połowie kwietnia, jej natężenie będzie rosnąć w kolejnych tygodniach, osiągając apogeum w czasie trwania mundialu. - Zależało nam na skoncentrowaniu budżetu, dlatego główna faza kampanii toczyć się będzie w maju i czerwcu - mówi Paweł Patkowski, dyrektor marketingu Adidas Poland. Mediaplan działań zakłada wykorzystanie telewizji, prasy (magazyny i działania niestandardowe w dziennikach), outdooru i internetu (Onet i Wirtualna Polska). Kampania nawiązywać będzie do wykorzystywanego od prawie dwóch lat hasła wizerunkowego Adidasa - "Impossible is nothing", natomiast głównym motywem obecnych działań jest koncepcja "+10". - Będziemy komunikować, że w futbolu ogromnie ważna jest siła osobowości wielkich zawodników, gwiazd, jednak futbol jest jednocześnie grą zespołową. Nawet najbardziej fenomenalny piłkarz nie może odnosić sukcesów bez dobrego zespołu i to właśnie wyraża stwierdzenie "+10" - wyjaśnia Patkowski. W kampanii wystąpi cała plejada piłkarskich gwiazd Adidasa, także futbolowe legendy, które już dawno zakończyły karierę (m.in. Platini). Kreację reklam Adidasa przygotowuje holenderska agencja 180 Amsterdam, adaptacją zajmuje się agencja TBWA/Warszawa, a planowaniem i zakupem mediów Carat Polska. - Mamy obecnie 35 proc. udziału w globalnym rynku produktów futbolowych, jesteśmy też numerem jeden w całym rynku produktów sportowych. Naszym celem, któremu jest podporządkowana kampania mundialowa jako jeden z elementów długoterminowej strategii, jest utrzymanie pozycji lidera i wzmocnienie dominacji w kategorii futbolowej. Tegoroczne mistrzostwa świata są dla nas wyjątkowo ważne, bo odbywają się w Niemczech, skąd wywodzi się Adidas, i to dodatkowo służy też odwoływaniu się do naszych piłkarskich korzeni - mówi Patkowski. Z doświadczenia firmy wynika też, że lata, w których rozgrywane są mistrzostwa świata, przynoszą znaczny wzrost sprzedaży jej produktów - w 2002 r. (mundial w Korei i Japonii) sprzedaż produktów futbolowych Adidasa wzrosła o 30 proc. Ważnym elementem tegorocznych działań jest ogromna akcja promocyjna - seria eventów kierowanych do młodzieży. Prowadzone będą pod hasłem "Challenge Series". W każdym z 32 krajów biorących udział w mistrzostwach świata Adidas organizuje cykl turniejów piłkarskich dla grup wiekowych 13-14 i 15-16 lat. Zwycięzcy poszczególnych narodowych turniejów (oraz zwycięzcy konkursów dla publicznóści na lokalnych eventach) otrzymają w nagrodę możliwość wyjazdu do Niemiec, gdzie wezmą udział w młodzieżowym Mini World Cup w Berlinie, ale przede wszystkim będą uczestniczyć w otwarciach meczów mundialowych swoich drużyn, wnosząc flagi swoich krajów. Finał polskich eliminacji odbędzie się w maju w Warszawie, cały cykl rozgrywek będzie oddzielnie komunikowany w mediach, przygotowywana jest też specjalna witryna internetowa - www.plus10.pl. (MG)

Udostępnij na Facebooku